Orkiszanka z rabarbarem, truskawkami i świeżymi daktylami


Zdarza Wam się jadać płatki orkiszowe? A czy wiecie, że orkisz składa się w 56% ze skrobi, w 11,6% z białka, 2,7% z tłuszczu i 2% z minerałów? Zawiera także zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe. Dzięki temu korzystnie wpływa na układ krążenia, a także poprawia funkcjonowanie układu pokarmowego. Jest źródłem błonnika, żelaza, wapnia, cynku i potasu oraz witamin z grupy B i PP. Dojrzały orkisz to także źródło kwasu krzemowego. Wpływa pozytywnie na skórę, paznokcie i włosy, poprawia koncentrację i aktywność mózgu. ( więcej znajdziecie tutaj)

Polecam więc od czasu do czasu w ramach urozmaicenia menu śniadaniowego zamiast owsianki czy jaglanki zjeść pożywną orkiszankę.

orkiszanka z rabarbarem, truskawkami i świeżymi daktylami

Składniki na 2 porcje:

1 szklanka płatków orkiszowych

1 i 1/2 szklanki wody lub mleka

2-3 łodygi rabarbaru

kilka truskawek

4 świeże daktyle

1 łyżka ksylitolu

Przygotowanie:

Wodę lub mleko gotujemy, a następnie wsypujemy do niego płatki orkiszowe i ksylitol. Rabarbar obieramy i wkładamy na 5 minut do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Truskawki i daktyle przekrawamy na pół. Upieczony rabarbar kroimy na 2-centymetrowe kawałki. Jak płatki zmiękną przekładamy je do miseczek, dodajemy rabarbar, truskawki i daktyle.


Dodaj komentarz